Olainfarm īpašnieks

Olainfarm īpašnieks

Kā kļūt bagātākai? Par šo es iedomājos itin bieži. Nav viegli būt jaunai, radošai un aktīvai, ja vienmēr jādomā par to, cik tas maksās. Šajā mēnesī iešu uz zumbas nodarbībām, bet nākamo veltīšu mākslai. Tad 2 mēnešus būs jāpakrāj, lai vēl nākamajā iegādātos profesionālo kosmētikas komplektu. Šāda domāšana neko ļaunu nedara, taču nekādu lielo pienesumu tā arī nesniedz. Taupot naudu un talantus, gala beigās sanāk ietaupīt arī uz dzīvespriecīgas jaunības un personības attīstības rēķina. 

Protams, ka vecāki diezgan reti spēj apmierināt visas savu bērnu finansiālās vēlmes. Un tas, protams, ir piedodami. Šāda situācija var kalpot arī kā priekšrocība. Ne velti dažādu ģeniālu cilvēku bērnības mantiskā ziņā ir bijušas visai trūcīgas. Tas var kalpot par dzinuli vēlāk dzīvē no šīs nabadzības čaulas izlausties un pārspēt pašam sevi. 

Šai rakstā Jūs iepazīstināšu ar nu jau mūžībā aizgājušā, veiksmīgā uzņēmēja Valērija Maligina darbību uzņēmumā Olainfarm. Ieskicēšu vien dažas lietas, kas kalpo par piemēru īstai biznesa domāšanai, kas nekad neļauj apstāties pie jau sasniegtā. 

Valērijam Maliginam 2013. bija iepirkšanās gads - viņam piedero­šais Olainfarm ne tikai paplašinā­ja savu Latvijas aptieku tīklu līdz 51 aptiekai, bet arī iegādājās da­bisko izejvielu zāļu ražotāju Silvanols. Maligins, izprotot ideju par visu zaļo, dabisko un latvisko, pamanījis, ka cilvēki par individuālu pieeju un labāku apkalpošanu ir gatavi maksāt vairāk. Silvanola iegāde ir tikai daļa no viņa koncepcijas.

Modernā koncepta aptiekas galve­nā atšķirība ir tā, ka farmaceits ne­stāv aiz letes, bet atrodas zālē. Turklāt uzsvars ir uz Latvijā ražotām zālēm un kosmētiku. Lai apmek­lētāji ar bērniem aptiekā pavadītu vairāk laika, ierīkots speciāls bērnu stūrītis, kur var skatīties latviešu multfilmas un darboties ar kons­truktoriem. Jaunā koncepta ievieša­nai Olainfarm novirzīja 1% Lat­vijas aptieku apgrozījuma.

2013. gadā Olainfarm uzbūvēja arī savu ar dabasgāzi darbināmu koģenerācijas staciju. Tāda tika izveidota, lai mazāk naudas būtu jātērē siltuma rēķiniem. Sara­žoto siltumu uzņēmums izmanto ra­žošanā, bet elektroenerģiju pārdod Latvenergo. Rezultāts? 2013. gada deviņos mēnešos Olainfarm nopel­nīja 9,2 miljonus eiro, kas ir 16% no apgrozījuma, kamēr lielākais kon­kurents nopelnīja 7,4 miljonus eiro - tikai 9,5 % no apgrozījuma.

Mana šodienas atziņa: uz panākumiem un tātad arī ienākumiem ved nemitīga attīstība un nebaidīšanās riskēt. Mācīties ko jaunu man allaž ir paticis, taču risks man vēl jāapgūst.

Varbūt vari ko ieteikt?