Moto skola A kategorijas apmācībai

Moto skola A kategorijas apmācībai

Motocikla tiesības un pats spēkrats rada īpašu sajūtu un emocijas. Tas ir transporta līdzeklis, par kuru ļoti bieži raisās aktīvas diskusijas, jo lielai daļai sabiedrības ir maldīgs uzskats, ka tas ir bīstamākais un neprognozējamākais transporta līdzeklisPatiesībā A kategorija moto skolā parasti ir otrā populārākā apgūtā kategorija. B kategorijas apgūšana un braukšanas pieredze ļauj vadītājam būt ļoti profesionālam.  

Kā, varbūt atceraties, B kategoriju jau esmu nokārtojusi. Tas bija satraukumu pilns zināšanu ceļojums, taču tagad, kad pusgadu esmu pabraukusi, uz ceļa jūtos jau uz pusi drošāk. Tuvojas pavasaris, un mans tētis vairs īpaši neizmanto savu motorolleri. Uz augstskolu regulāri braucu ar sabiedrisko transportu, jo ar mašīnu tas ir nedaudz dārgāk, turklāt sastrēgumu dēļ arī lēnāk. Ar tēvu sarunāju, ka es varētu palietot viņa motorolleri. Mans ceļš līdz augstskolai tagad noteikti būs izdevīgāks un ātrāks kā ar mašīnu vai velosipēdu. 

Tomēr - vai man ir nepieciešamas papildus tiesības A kategorijā? Likumi šajā ziņā ir paspējuši visādi nomainīties. Nav viegli tiem izsekot, tomēr, sazinoties ar savu auto skolu, noskaidroju, ka braukšanai ar tēta piederošo motorolleri, man papildus tiesības nebūs nepieciešamas. Mana motorollera darba tilpums nepārsniedz 50 cm3 un 45 km/h, tādēļ tas ietilpst AM kategorijā, kurai papildus tiesības, ja jau ir nokārtota B kategorija, nav vajadzīgas. 

Tomēr tuvojas mana pusaudžu brāļa 14. dzimšanas diena, un tad ar rolleri gribēs braukt viņš. Šovakar noskaidrošu, kas viņam būs jādara, lai iegūtu AM kategorijas motorollera tiesības jau tik agrā vecumā. 

Kāpēc izvēlēties nokārtot motocikla tiesības  

Moto skola nozīmē neaprakstāmas emocijas, kas nav iegūstamas braucot ar vieglo automašīnu. Pirmkārt, tā ir brīvība, jo ļauj pārvietoties krietni ātrāk, nestāvēt satiksmes sastrēgumos un krietni vienkāršāk novietot spēkratu stāvēšanai. Ļoti būtisks ir motocikla ekonomiskais izdevīgums, kas ļauj ietaupīt ne tikai laiku, bet arī degvielu. Braucot ar motociklu, vidēji var ietaupīt pat pusi no tā, cik parasti braucot ar automašīnu.  

Kā iegūt motocikla tiesības? 

Motocikla tiesības iegūst tieši tāpat, kā B kategoriju: 

  • jāapmeklē moto skolu 

  • jānokārto teorijas un praktiskās vadīšanas eksāmeni gan auto skolā, gan CSDD. 

A kategorijas teorētiskā apmācība sevī iekļauj Ceļu satiksmes noteikumus, satiksmes drošību un pirmo palīdzību. Ja iepriekš jau saņemtas B kategorijas tiesības, lai saņemtu motocikla tiesības, teorijas apmācība parasti ir ātrāka un vienkāršāka. Skaties, kā notiek A kategorijas CSDD braukšanas eksāmens šeit

Motocikla tiesības un to veidi  

Lai iegūtu motocikla tiesības, moto skolā nepieciešams nokārtot A kategoriju. Tā kā motocikli atšķiras pēc dažādiem motora tilpumiem, pastāv dažādas A kategorijas tiesību iedalījums:  

  • A kategorija – motocikli un tricikli, kuru jauda pārsniedz 15 kilovatus. Tiesības var iegūt no 24 gadu vecuma;  

  • A1 kategorija - motocikli, kuru motora darba tilpums nepārsniedz 125 kubikcentimetrus. Tiesības var iegūt no 16 gadu vecuma; 

  • A2 kategorija - motocikli, kuru jauda nepārsniedz 35 kilovatus. Tiesības var iegūt no 18 gadu vecuma. Savukārt, vēl pēc diviem gadiem var kārtot A kategoriju;  

  • AM kategorija- mopēds, kura motora darba tilpums nepārsniedz 50 cm3, bet ceļu satiksmē pieļaujamais braukšanas ātrums nepārsniedz 45 km/h. Tiesības var iegūt jau no 14 gadu vecuma.  

Ieteikumi motociklu vadītājiem pēc moto skolas beigšanas  

Protams, ikviens motocikla tiesību ieguvējs sapņo par savu spēkratu. Ir vairākas būtiskas lietas, kas jāievēro braucot ar personīgo motociklu, lai nodrošinātu drošību gan sev, gan citiem ceļu satiksmes dalībniekiem: 

  • Pirmkārt, nemitīgi jānovērtē motocikla tehniskais stāvoklis, īpaši pēc ziemas sezonas. Sevišķi nozīmīgi ir pārbaudīt riepas un gaisa spiedienu tajās.  

  • Tā kā motocikli ir salīdzinoši nelieli, pārējie braucēji uz ceļa mēdz motociklistus nepamanīt, līdz ar to izraisot negadījumus un avārijas.  

  • Mazā izmēra dēļ, optiski rodas sajūta, ka motocikls ir daudz tālāk, tāpēc ieteicams iegādāties spilgtas krāsas braucamrīkus un apģērbu, jo ir pierādīts tas, ka tumšas vai ļoti gaišas krāsas motociklus pamanīt ir krietni grūtāk.  

Interesanti par motocikliem
 
Nobeigumā izklaidēšu Jūs ar interesantiem, dzirkstoši pavasarīgiem faktiem par motocikliem un šo industriju kā tādu:
 
~garākais brauciens atpakaļgaitā ar motociklu reģistrēts Indijā, 2014. gadā. Dipayan Choudhury atpakaļgaitā nobrauca 202 kilometrus. Indijā, kā zināms, divu riteņu motora braucamais ir katrai trešajai mājsaimniecībai;
~kāds vīrs Ziemeļkarolīnas štatā 2006. gadā apraka savu Harley-Davidson motociklu mājas pagalmā. Viņam izdevās pārliecināt policiju, ka tas ir nozagts. Valsts viņam atmaksāja zaudēto motocikla vērtību, kā arī atcēla parādsaistības. 6 gadus vēlāk, vīrieša bijušās mājas jaunais saimnieks šo motociklu nejauši uzgāja;
~visiem tik labi zināmais motociklu brends Kawasaki, izrādās, ražo arī daudz citus transporta līdzekļus - kuģus, helikopterus, vilcienus, lidmašīnu dzinējus un pat kosmosa raķetes;
~Vienā auto mašīnas parkošanās teritorijā var ietilpt pat veseli 8 motocikli.
 
Lai mums aizraujošs pavasaris!