Kvalitatīva mājas lapu izveide – svarīga uzņēmuma vizītkarte

Kvalitatīva mājas lapu izveide – svarīga uzņēmuma vizītkarte

Būt vai nebūt. Būt! 

Ir vai nav nepieciešama uzņēmuma mājaslapa!? Šāds jautājums jau vairākus gadus nav iedomājams, jo mājaslapa ir 21. gadsimtam adekvāta elektroniska uzņēmuma vizītkarte. Tas, kā uzņēmums sevi pozicionēs digitālajā pasaulē, atsauksies uz to, kāda reputācija veidosies reālajā vidē, sevišķi, ja mērķauditorija ir jaunieši. Mājaslapa un komunikācija tajā vistiešākajā veidā būtiski ietekmē uzņēmuma tēlu!  

Kā pierādījums tam ir statistikas dati par interneta lietošanas paradumiem. Latvieši internetu izmanto ļoti aktīvi - jau 80% no Latvijas iedzīvotājiem izmanto internetu un šajā auditorijā nav tikai jauni cilvēki, ļoti strauji pieaug arī vecāka gadagājuma cilvēku īpatsvars.   

Kvalitatīva mājas lapu izveide ir ļoti svarīgs posms uzņēmumu attīstībā. Tas jāuztic tikai profesionālai un zinošai aģentūrai, kas var nodrošināt gan radošo, gan tehnisko pusi, kā arī stratēģiski redz ilgtermiņa attīstību. Tā kā process gan laika, gan līdzekļu ziņā prasa ieguldījumus un tehnoloģijas attīstās tik strauji, ir jāpārzina nākotnes tendences, lai jau pēc gada mājaslapa vēl būtu aktuāla un mūsdienīga 

Kas ir Tavs klients?  

Tāpat kā uzsākot uzņēmējdarbību, arī mājas lapu izveide ir jāsāk ar sava klienta iepazīšanu un mērķu noteikšanuKlients ir vīrietis vai sieviete? Kādā vecumā un no kurienes? Kāda ir izglītība un nodarbošanās? Vissvarīgāk, kāds ir klienta dzīvesveids un rakstura tips – konservatīvs, noslēgts, vai atvērts jaunām idejām, radošs un aktīvs? Kādas ir klienta vērtības un filozofija? Jo būs vairāk atbilžu, jo precīzāk un trāpīgāk varēs izveidot mājas lapu.  

Lielākā kļūda ir radīt vietni, kas nav piemērota mērķauditorijai. Nevar radīt krāsainu un puķainu mājaslapu smagā metāla piekritējiem, tāpat kā nedrīkst pārdot jauniešu apģērbus lapā, kas nav pieejama mobilajā vidē. Lai šādas kļūdas nerastos, mājas lapu izveide ir jāuztic profesionālām digitālajām aģentūrām.  

Kuģim bez mērķa nepūtīs ceļavējš.  

Mājas lapu izveides mērķi var būt ļoti dažādi – tā var būt tikai uzņēmuma vizītkarte un vieta, kur atrast kontaktus un jaunumus, tā var pārdot produktus vai pakalpojumus, sniegt informāciju, vai kalpot kā reklāmas platforma. Ir jāprot kombinēt un pārdot ne tikai preces un pakalpojumus, bet piedāvāt arī auditorijai saistošu saturu.  

Tādā veidā tiks radīta pievienotā vērtība. Šie principi ir jāsaprot, jau sākot izstrādāt mājas lapu, jo no tā var būt atkarīgs gan vizuālais izskats, gan programmēšana. Mūsdienās saturs ir kļuvis par noteicošo faktoru veiksmīgai eksistencei un saziņai ar auditoriju, kas var radīt atgriezenisko saiti. Katrs uzņēmums, atrodot savu pieeju, var iegūt lapu ne tikai atpazīstamības veicināšanai, bet arī reālai peļņai.