Kvalitatīva mājas lapu izveide – svarīga uzņēmuma vizītkarte

Kvalitatīva mājas lapu izveide – svarīga uzņēmuma vizītkarte

Būt vai nebūt. Būt! 

Ir vai nav nepieciešama uzņēmuma mājaslapa!? Šāds jautājums jau vairākus gadus nav iedomājams, jo mājaslapa ir 21. gadsimtam adekvāta elektroniska uzņēmuma vizītkarte. Tas, kā uzņēmums sevi pozicionēs digitālajā pasaulē, atsauksies uz to, kāda reputācija veidosies reālajā vidē, sevišķi, ja mērķauditorija ir jaunieši. Mājaslapa un komunikācija tajā vistiešākajā veidā būtiski ietekmē uzņēmuma tēlu!  

Kā pierādījums tam ir statistikas dati par interneta lietošanas paradumiem. Latvieši internetu izmanto ļoti aktīvi - jau 80% no Latvijas iedzīvotājiem izmanto internetu un šajā auditorijā nav tikai jauni cilvēki. Ļoti strauji pieaug arī vecāka gadagājuma cilvēku īpatsvars.   

Kvalitatīva mājas lapu izveide ir ļoti svarīgs posms uzņēmumu attīstībā. Skaties šeit, kā to mēģināt izdarīt pašam. Taču vislabāk uztici to profesionālai un zinošai aģentūrai, kas var nodrošināt gan radošo, gan tehnisko pusi, kā arī stratēģiski redz ilgtermiņa attīstību. Tā kā process gan laika, gan līdzekļu ziņā prasa zināmus ieguldījumus, turklāt tehnoloģijas attīstās tik strauji, ir jāpārzina nākotnes tendences, lai jau pēc gada mājaslapa vēl būtu aktuāla un mūsdienīga

Šorīt interesējos par to, kādai ir jābūt kvalitatīvai un patīkamai mājas lapai. Par kvalitāti ir skaidrs. Taču patīkamai tai jābūt, jo interneta patērētāji ir tik izlutināti, ka varbūt pat lietderīgu informāciju nelasīs tikai tāpēc, ka tā būs neērtā formātā. Man tas ir īpaši aktuāli, vācot informāciju skolas referātiem. Nevaru ciest, ja sarežģītie, zinātniskie teksti jālasa blāvā drukā vai tieši otrādi - pārskaistināti izdekorētā mājas lapā. Manā mājas lapu redzes lokā ietilpst arī apģērbu un citu preču sludinājumi. Manuprāt, preču pārdošanā mājas lapas dizains un struktūra ir pat vitāli svarīga. 

Kas ir Tavs klients?  

Tāpat kā uzsākot uzņēmējdarbību, arī mājas lapu izveide ir jāsāk ar sava klienta iepazīšanu un mērķu noteikšanuKlients ir vīrietis vai sieviete? Kādā vecumā un no kurienes? Kāda ir izglītība un nodarbošanās? Vissvarīgāk, kāds ir klienta dzīvesveids un rakstura tips – konservatīvs, noslēgts, vai atvērts jaunām idejām, radošs un aktīvs? Kādas ir klienta vērtības un filozofija? Jo būs vairāk atbilžu, jo precīzāk un trāpīgāk varēs izveidot mājas lapu.  

Lielākā kļūda ir radīt vietni, kas nav piemērota mērķauditorijai. Nevar radīt krāsainu un puķainu mājaslapu smagā metāla piekritējiem, tāpat kā nedrīkst pārdot jauniešu apģērbus lapā, kas nav pieejama mobilajā vidē. Lai šādas kļūdas nerastos, mājas lapu izveide ir jāuztic profesionālām interneta mārketinga aģentūrām.  

Kuģim bez mērķa nepūtīs ceļavējš.  

Mājas lapu izveides mērķi var būt ļoti dažādi – tā var būt tikai uzņēmuma vizītkarte un vieta, kur atrast kontaktus un jaunumus. Tā var arī pārdot produktus vai pakalpojumus, sniegt informāciju. Un tā var kalpot kā reklāmas platforma. Ir jāprot kombinēt un pārdot ne tikai preces un pakalpojumus, bet arī piedāvāt auditorijai saistošu saturu.  

Tādā veidā tiks radīta pievienotā vērtība. Šie principi ir jāsaprot, jau sākot izstrādāt mājas lapu, jo no tā var būt atkarīgs gan vizuālais izskats, gan programmēšana. Mūsdienās saturs ir kļuvis par noteicošo faktoru veiksmīgai eksistencei un saziņai ar auditoriju, kas var radīt atgriezenisko saiti. Katrs uzņēmums, atrodot savu pieeju, var iegūt lapu ne tikai atpazīstamības veicināšanai, bet arī reālai peļņai.  

Arī es pamazām sāku uzlabot sava bloga izskatu un izkārtojumu. Mana bloga centrā ir tā saturs - stāsti par dažādām profesijām un iedvesmojošiem cilvēkiem. Es pagaidām vēl nepretendēju uz miljons lasītājiem. Pašlaik man svarīgākais ir vienkārši izteikties par dažādām tēmām. Kamēr vēl ir laiks. Kad būšu jau augstskolā vai strādāšu, tad man tam laika vairs nebūs. Tad varēšu vairāk laika veltīt sava bloga dizainam. 

Ja ir nepieciešamība izveidot sava uzņēmuma mājas lapu, manuprāt, ir jāsāk ar interneta mārketinga mājas lapu aplūkošanu. Šo aģentūru mājas lapas citu vidū parasti spilgti izceļas, jo tās tiešām ir veidojuši profesionāļi. Tajās var redzēt perfekti pārdomātas krāsas un zīmējumus. Burti vai teksti maina savu atrašanās vietu ar kustību vai vienkārši izgaistot. Vienu vārdu sakot, tiek izmantoti programmēšanas specefekti. Turklāt svarīgākās sadaļas ir viegli pārskatāmas. Ja mājas lapa satur pamatīgu apjomu informācijas, tad ir izveidots meklētājs. Par visu ir padomāts. Tāda ir kvalitatīva mājas lapa. 

Kad labākās un kvalitatīvākās mājas lapas ir izskatītas, tad jāsaprot, kam no tā visa ir jāparādās savējā. Jāsaprot, vai dizains drīkst būt dekorējumu pilns vai centrā ir jābūt teksta saturam. Kā jau minēju, ir rūpīgi jāizvērtē potenciālā mērķauditorija. Jāsaprot, vai uzņēmumam piesaistīt arī sociālos tīklus. Tad šai informācijai pavisam noteikti jāparādās mājas lapā. Pirms doties uz interneta mārketinga aģentūru, šādas lietas labāk pierakstīt. Un tad atliek vien uzmeklēt, kurā aģentūrā mitinās  kvalitatīva mājas lapu izveide.